Press "Enter" to skip to content

Corona Virüs Salgınında Turizm Acentalarına Öneriler

Agentis 2

Corona virüs salgının olumsuz etkilediği sektörlerin başında gelen turizm sektörü için Agentis ekibi olası sektörel değişikliklere kolayca uyum sağlayabilmeniz için geliştirdiği araçlar ve yeni iş birliği fırsatları için tüm gücüyle çalışmakta.

Pazarlama uzmanlarınca COVID-19 krizinin turizm sektöründe dengelerini değiştireceği konuşulurken doğru adımlarla, hem bu dönemde hem de krizden sonraki iyileşme sürecinde iş modelinizi planlayabilir, topluma fayda sağlayan modeller geliştirebilirsiniz.

COVID-19 krizi sırasında tıpkı siz ve ekibiniz gibi müşterileriniz de olabildiğince toplumdan izole olmak isteyeceklerdir. Hayatın normale dönmeye başladığı sektörel hareketin başladığı dönemlerde bile bu istek bir süre daha devamlılık gösterecek ve toplum risk almak istemeyecektir.

Ayrıca ekonomik belirsizlik ve olumsuzluklar potansiyel müşterilerinizin satın alma kararlarını etkileyecek, erken rezervasyon gibi uzun dönemli planlar yapmalarını güçleştirecektir. Üst – üst / orta yaş gurubu için planlanan hizmetlerin pazar payları daralacak, bu tür ürünlerde müşteri beklentileri değişecektir.

Krizin olumsuz etkileri, can kayıplarının yaşandığı, toparlanma sürecinde olan destinasyonlarda uzun bir süre görülecek bu da bu bölgelere olan ilgilinin azalmasına sebep olabilecektir. Kısa vadede her şey dahil sistemler, sınırsız açık büfeler toplumun bir bölümü için çok daha az çekici olacak, tatilde mümkün olabildiğince izole olmaya devam etmek isteyeceklerdir. Orta vadede bunun bir alışkanlığa dönüşmesi ise uzmanların beklediği bir olgudur.

Eğer ağırlıklı olarak orta üstü yaş gruplarına hizmetler veriyorsanız hem sağlık hem de ekonomik sebeplerle genç / orta yaş profili yeni hedef müşteri kitleniz haline dönüşebileceğini göz önüne almanız gerekebilir.

İş seyahatleri, şirket organizasyonları planlamalarında karar vericilerin ilk hedefi personel güvenliğinin sağlanması bir kural halini alacaktır.

Tüm bu olası senaryolar için alabileceğiniz tedbirleri değerlendirmek istedik.

  • Dijitalleşin
    Acente faaliyetlerinizi dünyaya açın. Yeni rezervasyonlar, müşteri hizmetleri, rezervasyon sonrası işlemler ve diğer hizmetler için Internet siteniz ve çağrı merkeziniz üzerinden hizmet verin. Bu hem müşterilerinizin hem de çalışanlarınızın kendilerini güvende hissetmelerini sağlayacak, iş yükünüzü hafifleterek daha az personelle daha kısa zamanda işlerinizi tamamlamanızı sağlayacaktır.

    Agentis ile ofisiniz dışında dünyanın herhangi bir yerinden tüm acente operasyonlarınızı yönetebilir, ekibinizin uzaktan çalışabilmesini sağlayabilirsiniz. Devamı >

  • Eticarete önem verin, rakipleriniz gibi…
    Eticaret / eTurizm, müşteri profilinin değişen taleplerine farklı seçenekleri dinamik olarak sunabilmek için eşsiz bir alandır. Güvenli ve ekonomik tatil planı amaçlayan müşterileriniz ofisinizde sunduğunuz sınırlı seçenekler yerine tüm seçenekleri değerlendirmek isteyecektir. Web sitenizde kendi hizmetlerinizin yanında çözüm ortaklarınızın tekliflerine de yer vererek ürün gamınızı genişletebilirsiniz.

    Agentis ile sadece 24 saat içinde online satış kanalınızı açabilir, satış ve satış sonrası operasyonlarınızı Internet üzerinden yönetebilirsiniz. Devamı >

  • Birlikte çalışın
    Agentis B2B Pazaryerine ürün ve hizmetlerinizi ekleyerek diğer acenteler ile satış ortaklığı yapın ve onların ürünleri ile ürün gamınızı genişleterek veya mevcut servisleriniz ile birleştirerek daha çok seçenek sununun.
  • Denemekten Korkmayın
    Yeni dönemde farklılaşan ihtiyaçlar için daha önce denemediğiniz ürün ve hizmetlere web sitenizde yer vererek ve küçük bütçeli dijital reklam kampanyaları düzenleyerek bu yeni ürünlerin çektiği ilgiyi, farklı fiyat politikalarıyla test edin. Internet bu tür denemeler için eşsiz bir ortam sunar.
  • Ödemeyi kolaylaştırın
    Parçalı ödeme, ön ödemeli satış, indirim kuponu satışı gibi müşterilerinizin satın alma kararını etkileyecek ve ödemelerini kolaylaştıracak alternatifler üretin.

    Agentis ile tüm bu yöntemler ve fazlasıyla tahsilat yapabilir, indirim kodları oluşturabilir veya üye hesaplarına para puan yükleyebilirsiniz.

  • Farklı müşteri profillerini hedefleyin
    Kısa vadede evlerine kapanmak durumunda kalan çocuklu aileleri, üst yaş grubunu ve düşük veya yüksek gelir profiline özel ürünler geliştirin. Çocuklu aileler için sosyal izolasyonun daha yüksek olduğu villa tatilleri yüksek gelir profili için özel tekne turlarını seyahat ve tatil güvenliğini arttıracak ulaşım, yer hizmeti v.b. gibi ek hizmetlerle birleştirerek özel paketler üretin.
  • Reklam kampanyalarınızı yeniden planlayın
    Geçtiğimiz yılki reklam kampanyanızı tekrar aktif etmeden önce nelerin değişebileceğini kestirmeye çalışın. Sağlık, hijyen ve izolasyonun ön planda olduğu teklifleri güven veren bir kampanya diliyle sunun. Farklı kampanyalar, reklamlar ve reklam grupları oluşturarak sık sık A/B testleri yapın ve bu testlere göre kampanyalarınızı sık sık güncelleyin.

    Agentis’te özel kategoriler ve açılış sayfaları üreterek reklamlarınız için özel iniş sayfaları oluşturabilir, testler yapabilirsiniz.

  • Pazarlama bütçenizi doğru yönetin
    Geleneksel ve dijital reklam kampanyalarınızı doğru planlamak bu dönemde daha fazla önem taşıyacaktır. Burada doğru araçları doğru bütçelerle yönetmeli, geri dönüşüm testleri yaparak fayda sağlayan kanallara yönelmelisiniz. Örneğin geri dönüşü uzun zaman alan SEO kampanyaları yerine mevcut müşterileri yeniden hedefleyen retargeting kampanyalarına ve hizmetlerinizin bu dönemde nasıl fayda sağlayacağını anlatan sosyal medya kampanyalarını deneyebilirsiniz.
  • Satışlarınızı raporlayın, ürünlerinizi doğru planlayın
    Değişen dinamiklere göre satış ve ürünlerinizi detaylı bir şekilde raporlayın. Performansı düşük pazarlama kampanyalarını ve ürün gruplarını hızla değiştirin veya ufak değişiklikler yaparak denemeler yapın.

    Agentis satış, maliyet ve detaylı tur raporlarıyla arka planda neler olduğunu görmenizi kolaylaştırır.

  • Farklılaşın
    Artan güvensizlik ortamının işinizi etkileyebileceğini unutmayın. Büyük rakiplerinizin tekliflerinin bir benzerini sunmak yerine sizin kadar dinamik olamayan bu şirketlerin sunamayacağı özel teklifleri güven temasını başa oturtarak sunun.
  • Şirketlere önem verin
    Kriz sonunda çalışanlarının moral motivasyonunu eski seviyesine hızla getirmek isteyen, şirkete yeni katılacak personellerinin şirket kültürüne alışması için eğitimler ve toplantılar düzenleyecek şirketlere özel teklifler hazırlayın.
  • Çocukları da düşünün
    Eğitime verilen uzun ara yaz tatiliyle birleştiğinde izole yaşamak zorunda kalan çocuklar ve ebeveynleri için kapalı kalmadan güvende olabilecekleri etkinlikler, paket ve aktiviteler planlayın.
  • Güvenliklerini sağlayın
    Mevcut tatil tekliflerine, ulaşım, konaklama konularında güvenliğin sağlanabildiği havalimanından özel araç transferleri, dezenfekte edilmiş odalar gibi öneriler getirin.

Topluluğun gücü ve sektörel iş birlikleriyle bu dönemi de atlatacağımıza kuşkumuz yok.
Sağlıklı günlere…

  1. Gamze demirtaş Gamze demirtaş

    Çok haklısınız cidden

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Agentis - Acente Yönetim Sistemi - Bulut Otomasyon Çözümü