Press "Enter" to skip to content

Tur Acentaları için pazarlama fikirleri: Influencer Marketing

Agentis 0

Tatil planlaması kararını verirken tüketiciler dostlarından gelen tavsiyelere oldukça önem verir. Arkadaşlarının deneyimleri, anıları, çektikleri fotoğraf ve videolar tüketicilerin tatil algısıyla örtüştüğü sürece kendi planlarına yön verecektir. Yeni bir seyahat acentesinin tüketicilerin refarans noktalarına ulaşması, kulaktan kulağa yayılması zaman alan zorlu bir süreçtir. İşte tam da bu noktada Influencer Marketing belkide en çok seyahat acentelerine fayda sağlar.

Influencer Marketing nedir?

Bir marka veya hizmetin kulaktan kulağa yayılım hızını arttırmayı hedefleyen, yukarıda tanımladığımız “dostlar” yerine sosyal medya önderlerinin konulması anlamına gelmektedir. Özetle sosyal medyada fenomen olmuş kişilerin ürün ve markanızı tanıtmasıdır.

Turizm sektörü için Influencer Marketing nasıl çalışır?

Yukarıda değindiğimiz gibi bu pazarlama yönteminin belki de en iyi çalıştığı alan Turizm sektörüdür. Youtube, Instagram, Facebook ve kendi blogları üzerinde kendi seyahat deneyimini paylaşan fenomenler, tüketicilerin karar mekanizmalarında ciddi rol oynarlar. Takipçi kitlesiyle doğru bir ilişki kurabilmiş bir Influencer, artık arkadaş tavsiyelerine en yakın etkiyi uyandırabilir.

Bir Influencer Marketing kampanyası nasıl başlatılır?

1- Hedeflerinizi belirleyin
Tüm pazarlama aktivitelerinde olduğu gibi öncelikle kampanya sonucunda ne hedeflediğinize karar verin. Daha çok satış, daha fazla takipçi, daha fazla marka bilinirliği bu hedeflere birkaç örnek olabilir.

2- Hedefiniz için doğru kampanyayı planlayın
Hedefinizi koyduğunuza göre planlamaya geçebilirsiniz. Örneğin amacınız daha çok satışsa belli bir ürün veya hizmeti öne çıkartmak isteyebilirsiniz. Bu durumda seçeceğiniz sosyal medya önderini bu hizmetinize davet edebilir, deneyimlerini paylaşmasını isteyebilir, onun referansıyla edindiğiniz müşterilerinize belirli avantajlar sağlayabilirsiniz. Amacınız marka bilinirliğini arttırmak ise onun bir seyahatine sponsor olabilir farklı hizmetleriniz ile seyahat deneyimini nasıl farklılaştırdığınızı gösterecek paylaşımlar oluşturabilirsiniz. Sunduğunuz hizmet  ve hedefleriniz doğrultusunda örnekler arttırılabilir.

3- Ölçümlemeye hazırlanın:

Takip kodları, özel analiz uygulamaları, sosyal medya araçları gibi uygulamalar kampanyanızın ne kadar ilgi gördüğü, satışlarınıza ne kadar etki ettiği gibi önemli kriterleri gözlemlemenize yardımcı olacaktır. Bu sayede sonraki kampanyalarınızı şekillendirebilir, farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Örneğin eTurizm platformu Agentis kullanıcıları ürün bazında takip kodları ile hangi kampanya sayesinde hangi ürünün ne kadar süre içinde kaç adet satıldığını izleyebilirler.

4- Doğru kişiye ulaşın:
Instagram gezginleri, seyahat bloggerları gibi doğru sosyal medya önderini bulabileceğiniz pek çok yöntem olduğu gibi bu alanda hizmet veren ciddi ajanslar da yer almaktadır. Bu ajanslar kampanyanızın tüm kurgusunu sizin yerinize yapar ve başarım raporlarını sunarlar.

Böyle bir ajans ile çalışmak istemiyorsanız, sosyal medya kanallarında, hizmetlerinizle tam örtüşen paylaşımlar yapan, belli bir takipçi kitlesine sahip ancak en önemlisi kendi topluluğunu oluşturmayı başarabilmiş kişilere ulaşabilirsiniz. Doğru kişiye ulaşmakta hashtag, mention ve arama sonuçlarından yararlanabileceğiniz gibi  Followerwonk , BuzzSumo, Geopiq – ve Sosyal Blade gibi servislerden de faydalanabilirsiniz.

Sahte takipçilere sahip, kopya içerik üreten kişileri gelen yorumlar ve beğeni sayıları sayesinde kolayca anlayabilir, markanızı en iyi temsil edecek kişiyi bulabilirsiniz.

Influencer Marketing Maliyetleri Nedir?

Çok göreceli olmakla birlikte eğer bu konuda iyi bir bütçeniz varsa en popüler sosyal medya önderleri  ile çalışabilir, tek bir kampanya ile oldukça yüksek geri dönüş alabilirsiniz. Bütçeniz sınırlıysa bu durumda 2,000 ila 50.000 takipçiye sahip birkaç Mikro Influencer’la çalışmayı değerlendirebilirsiniz. Bu şekilde kampanya maliyetiniz planlayabilir ve riski bölebilirsiniz.

Influencer Marketing’de içerik nasıl olmalı?

Deneyimli bir sosyal medya önderi reklam dozu kaçmış içeriklere karşı sizi uyaracaktır. Aşırı reklam cümleleri, abartılmış tanımlar, hem onun takipçileriyle olan ilişkilerini baltalayacak hem de paylaşımlarınızın değerini düşürecektir. Takipçi kitlesini sizden çok daha iyi tanıdığı için burada içerik kararını ona bırakmanız genellikle çok daha iyi sonuç verecektir. Paylaşım fikirleri için popüler sosyal medya kanallarını takip edebilir, benzer paylaşım ve kampanyaları inceleyebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Agentis - Acente Yönetim Sistemi - Bulut Otomasyon Çözümü