Turizm sektörünün Covid-19 krizi hakkındaki yazı dizimize tablonun biraz daha netleştiği Nisan sonu itibariyle güncel bilgiler üzerinden ürettiğimiz senaryolar ile devam ediyoruz. Önceki yazılarımıza Covid19 etiketiyle ulaşabilirsiniz.
Yeni vaka sayısı hakkındaki olumlu gidişatın bir sonucu olarak Nisan sonu itibariyle ilgili kurumlarca kademeli normalleşme stratejisinin konuşulduğunu görmekteyiz. Milli Eğitim Bakanlığı’nın telafi eğitim için açıkladığı takvimin yaz tatilini engellememesi ile birlikte sektörümüz için 2020 yaz döneminde krize rağmen ışık göründüğünü söylemek mümkün.
Çizilen olumlu tablonun devam etmesi durumunda, yaz döneminde şehirler arası dolaşım engellemelerinin kalkacağı, otel ve benzeri tesisler için enfeksiyona karşı özel bir sertifikasyon programı uygulanacağı ve belirli bölgelere uçuşlara izin verileceği konuşulmakta.
Elbette 2020 yazının 2019 yazı gibi olmasını bekleyerek hizmetler geliştirmek ve teklifler sunmak büyük bir yanılgı olacak, hiç bir engelleme olmasa dahi toplumun virüs ile birlikte yaşama bilinci bu kadar kısa sürede yerleşemeyeceğinden üretilen hizmet satışları oldukça düşük olacaktır.
Olumlu tablonun devam edeceği bir durumda potansiyel misafirlerinizin yeni tatil tercihlerini olabildiğince erken çözümlemeye çalışın.
- İzole tatil öneriler sunun
Ürün ve tekliflerinizi hazırlarken salgının toplum bilincine izolasyon kavramını kazıdığını unutmayın. Kalabalık tatil bölgeleri, sıkışık açık büfeler, 100 kişilik günlük aktiviteler bu dönemde yerini misafirlerinizin kendilerini daha güvende hissedecekleri dar katılımlı, sosyal mesafenin korunabildiği tatil önerilerine bırakacaktır. - Çocukları önemseyin
Çocuklu okuyucuların gayet iyi bildiği üzere çocuklar için oldukça zorlu geçen bu dönemde aileler için güvenilir öneriler sunmaya çalışın. Sosyal mesafenin korunamayacağı su parkları gibi aktiviteler veya tematik tesisler yerine rakiplerinizin çözüm üretmediği alanlarda yaratıcı tekliflerinizi, güvenlik temasını en öne alarak sunun. - Küçük ve Butik tesisleri ürün gamınıza alın
Büyük tesisler için uygulanacak sertifikasyon programının detaylarını bilmediğimiz şu dönemde, toplumun böyle bir uygulamaya nasıl tepki vereceği de meçhul. Büyük rakipleriniz bu tesislerdeki oda sayılarını arttırmaya yoğunlaşırken, yerel küçük tesisler için teklifler sunmak, sosyal mesafenin daha kolay sağlanabildiği az sayıda misafirin bulunacağı tesis önerilerine yer vermek faydalı olacaktır. - İzole Paketler Oluşturun
Kalabalık katılımlı paket veya günlük turlar yerine misafirlerinizin kendilerini daha güvende hissedebilecekleri, kalabalık rotalar yerine daha sakin olabilecek destinasyonlar için az katılımlı özel paketler oluşturun. - Tatil önerilerinizi genişletin
Stok sayısı katlanarak artan kısa dönemli kiralık villalar, mavi turlar, toplu ulaşımdan çok daha güvenli olacak transfer hizmetleri gibi önerilerinizi arttırın ve bunları paket haline getirmeyi deneyin. Salgın döneminde aileniz ile birlikte bir tatilde kendinizi nasıl güvende hissedeceğinizden hareket edin. - A/B Testleri Yapın
Agentis üzerinden farklı kategoriler ve reklam iniş sayfaları yaratarak benzer hizmetleri farklı paketler halinde sunarak ve bunlar için düşük bütçeli farklı reklam kampanyaları üreterek denemeler yapın. Bu sayede hedef misafir kitlenizin yeni tatil anlayışını hızla çözümleme şansınız olacaktır. - 2020’de orta segment olmayacak
Kriz döneminde satın alma alışkanlıklarının tüm dünyada, alt – orta – üst gelir yerine artık 2 gruba düştüğünü gözlemlenmekte. 2020 yaz döneminde fiyat politikanızı ekonomik ve lüks segment olarak belirleyerek bu gelir gruplarına farklı alternatifler sunabiliyor olmanız yerinde olacaktır.
Yeni denemelerin kurumsal kimliğinize zarar vermesinden endişe duyuyorsanız farklı markalaşmalara giderek Agentis ile 24 saat içinde online markanızı oluşturabilir ve yeni Agentis hesabınız ile mevcut operasyonlarınızı hiç olmadığı kadar kolay yönetebilirsiniz.