Press "Enter" to skip to content

Otel web sitesi tasarımında 10 ölümcül hata

Agentis 0

Hep denildiği gibi tasarım kişiden kişiye göre değişen bir olgu. Renkler ve kullanılan fotoğraflar konusunda herkes farklı bir yorum yapabilir, toplantılar saatler sürebilir. Ancak eğer bu toplantılarda logonuzun boyutuna odaklanıp şu hataları kaçırdıysanız bir otel web sitesinin dönüşüm oranlarının ne kadar düşük olabileceğini keşfetmek üzeresiniz.

Rolantis ekibi otel web sitenizin projelendirmesi için yardıma hazır

1. Eksik / görünmeyen iletişim bilgileri
Hepsinden önce adres ve telefon numaralarınızın tüm sayfalarda sayfayı kaydırmadan görülebilecek bir yerde olmasına özen gösterin. Bu tüm konulardan önemli zira misafirlerinizin büyük bir çoğunluğu otelinizi başka bir kanaldan buluyor ve  web sitenizi ziyaret amacı doğrudan size ulaşmak. Bu hayati bilgileri sayfanızın en altına veya daha da kötüsü sadece iletişim sayfanıza gömüp dönüşüm oranlarınızı öldürmeyin.

2. Büyük ve şişirilmiş sloganlar
Ana sayfanızda büyük puntolarla yazan “Tatilinize anlam katıyoruz”, “Huzuru bulacaksınız” gibi abartılı ve aslında marka ile ilintisiz sloganlar samimiyetinizin sorgulanmasına sebep olabilir. Pazarlama cümlenizi markanız, otelinizin özellikleri veya bulunduğu konumla ilintili tutmalı gereğinden büyük cümleler kullanmamalısınız.

3. Müzik, hareketli gifler, hava durumu
Otel web sitenizde lütfen müzik kullanmayın. Oldukça kişisel bir şey olan müzik seçiminde doğru türü bulmanın imkansızlığına bir de, iş arasında kaçamak bakılan bir otel sayfasında ofisin sessizliğinde bir anda çalmaya başlayan bir müziğin yarattığı stres gerçekten de dayanılmaz olabiliyor.

Hareketli giflerden, gereksiz efektlerden de kurtulmanızı tavsiye ederiz. Misafirleriniz hava durumu için nereye bakacaklarını biliyor, kısıtlı alanınızı daha etkili kullanmanız yerinde olacaktır

4) Ziyaretçinizi çalan linkler
İlgili olduğuna inandığınız bir videoyu Youtube’dan alıp sayfanıza embed ettiğinizde veya otel puanlama sitelerine linkler verdiğinizde, misafirlerinizi kendi elinizle farklı sitelere daha da kötüsü rakiplerinizden birinin web sitesi gönderiyor olabilirsiniz ve inanın bir daha dönmeyecekler. Videolar için kendi video oynatıcınızı kullanabilir veya link vermeden otel puanınızı paylaşabilirsiniz.

5) Düşük kaliteli videolar
Videolar misafirleriniz ile etkileşime geçmek için iyi bir yöntemdir. Ama kötü hazırlanmış, düşük kaliteli videolar beklediğinizden kötü bir etki uyandırabilir. Eğer video kullanacaksanız bu konuda uzman kişilerden yardım almanızda fayda var.

6) Kötü fotoğrafçılık
Web sitenizde kullandığınız veya online seyahat acentelerine gönderdiğiniz fotoğraflar kesinlikle profesyonel olmalı. Küçük odaları büyük göstermesi için balık gözü objektiflerden çıkan fotoğraflar, hatalı açılar ve düşük çözünürlük / kalitede yayınlanan fotoğraflar yarardan çok zarar getirecektir. Bu alanda yatırım yapmaktan çekinmeyin.

7) Basın kitleri
Hakkınızda haber yapacak basılı veya dijital medya mensuplarının ilk durağı web siteniz olacaktır ve genellikle seçtikleri içerikten memnun kalmayacaksınız. Bu yüzden ufak bir basın kiti hazırlayabilir, en iyi görsel ve metinlerden oluşan bir pakete web sitenizde yer verebilirsiniz. Hakkımızda sayfası bu pakete link vermek için iyi bir yer olacaktır.

8) PDF Menüler
Restoran veya tesis menülerinizi PDF formatında yayınlamak kolay olsa da misafirleriniz için onları indirmek, uygun uygulama ile açmak çok kolay olmayacaktır. Bu tür dokümanları HTML formatına dönüştürdüğünüzde hem mobil cihazlar kolaylıkla görebilecek hem de bilgiye erişim süresi minimize edilecektir.

9) Hazır web sitesi şablonları
Düşük bütçeli projelerde kullanılan bu seçenek aslında birbirinin kopyası sayılabilecek onlarca otel web sitesine sebep oluyor. Markanıza göre tasarlanmamış, kopya gibi duran bu şablonlar misafirlerinizde başarısız bir desk veya otel lobisi etkisi uyandırıyor.

10) Kötü rezervasyon altyapıları
Amatör görünen formlar kadar ziyaretçi deneyimi kötü tasarlanmış profesyonel rezervasyon motorları da misafirlerinizin işlem yapmasını engelleyen unsurlardır. Ne amaçla olursa olsun farklı alan adlarına (oteliniz.com yerine x792.superbook.com) yönelen rezervasyon formları, sitenizin bütünlüğüne uymayan tasarımlar müşterilerinizde soru işareti yaratacak en iyi ihtimalle iletişim telefon numaranız üzerinden sağlanacaktır.

Bonus: Web sitenizden yan hizmetleri de sağlayın
Web sayfanızı ziyaret eden bir potansiyel misafirinize, uçak bileti, transfer, günlük tur, araç kiralama gibi ek hizmetleri de verebiliyor olursanız, bir seyahat acentesinin web sitesine gidip rakip otelleri keşfetmeden dönüşümü gerçekleştirebilirsiniz. Rolantis’in bunun için çok kolay bir çözümü var.

 

Günün sonunda web siteniz otelinizin vitrinidir ve bu vitrin rakiplerinizle dolu çok işlek bir caddede yer alıyor. Rolantis ekibi otel web sitenizin projelendirmesinde yardımcı olmak için sizi bekliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Agentis - Acente Yönetim Sistemi - Bulut Otomasyon Çözümü